Transport masini pe platforma, persoane, bagaje, colete pe ruta: Romania Austria Germania Belgia Olanda Italia Spania si retur

Transport persoane,masini pe platforma Romania-Spania si retur, preturi promotionale, transportam si bagaje sau colete de la adresa la usa dvs. Urmatoarea cursa 03/09/2014 plecare din Romania si 07/09/2014 din Spania.Se doreste colaborare cu agentii de turism, case de expeditie, ghizi autorizati sau persoane cu legaturi in tarile de destinatie.Se asigura experienta, confort si siguranta.Relatii si rezervari la 0720348192. PRETURI PROMOTIONALE!!!

Servicii complete de tractari auto, transport marfa si transport mobila Pitesti si transport mobila Arges. De asemenea inchiriem remorci auto pentru o masina,doua sau pentru dube XXL si efectuam transport persoane intern si international. Asistenta rutiera, remorcare auto si consiliere pentru gasirea unui service autorizat. Daca ati ramas in pana, in caz de accident sau daca nu aveti  numere valabile, va transportam masina dumneavoastra la destinatie. Tractari auto Pitesti, tractari auto Autostrada A1, tractari auto Arges si in orice alta locatie pe plan national sau international pe baza unei comenzi ferme!!! Se poate asigura CMR si factura! Personal calificat si siguranta auto sau marfa transportata! In caz ca vreti sa va mutati mobila, o cumparati si o aduceti la domiciliu sau va mutati in alta parte va putem ajuta  cu mutarea mobilei in Pitesti si in Arges. Relocarea in Pitesti si relocarea in Arges o asiguram cu personal calificat, siguranta in transportul mobilei si rapiditate in derulare comanda.Non Stop tractari, remorcari auto, transport mobila Pitesti si transport mobila Arges ne gasiti la 0720348192, sau pe  www.tractari-transport.ro – Servicii complete de tractari auto, transport marfa si transport mobila Pitesti si transport mobila Arges

 

Sfaturi pentru un sofat economic

In conditii de criza, orice calatorie trebuie trecuta in bugetul de cheltuieli. Ca sa reduceti stress-ul cheltuielilor si totusi sa nu va abtineti de la o excursie in aer liber, acum la debutul timpului frumos, va sugeram mai jos cateva opinii care va vor ajuta sa eficientizati consumul de combustibil si implicit bugetul dumneavoastra. Obiceiurile fiecaruia dintre noi, atunci cand suntem la volan in functie de unde mergem, cat de des facem calatoriile, viteza de croaziera folosita, agresivitatea pe drum si alti factori, contribuie la schema de economisire a combustibilului si a costurilor. Daca va intereseaza controlul acestor costuri de operare a automobilului dumneavoastra si de minimizare a emisiilor poluante, faceti un pact cu dumneavoastra insiva si conduceti mai putin sau atunci cand sofati, faceti acest lucru intr-un mod eficient. 

Mai jos aveti niste sfaturi care va pot da idei despre obtinerea unei economii in utilizarea automobilului:

1. Planificati calatoria cu foarte mare atentie
Sofatul pe distante medii sau lungi necesita planificare. Daca intentionati sa plecati intr-o calatorie ganditi-va la ruta cea mai potrivita, la blocajele din trafic si la orele de varf cand se merge ingreunat. Uneori o ruta mai lunga va poate ajuta sa mentineti contant o viteza economica de croaziera si implicit sa obtineti un consum mai bun decat o ruta scurta care este sufocata de un trafic greu. Feriti-va pe cat se poate de zonele deluroase sau muntoase care solicita motorul. 

Acordati-va un timp suficient ca sa ajungeti la destinatia intentionata fara sa va luptati cu secundele, lucru ce degenereaza in franari din greu, accelerari de curse, viteze mari, care se rasfrange asupra consumului. Acesta va creste corespunzator regimului de condus. Ascultati la radio rapoarte despre trafic, zone cu accidente, rute in constructie si alte lucruri cauzatoare de necazuri. Veti salva timp si combustibil.

2. Folositi rutele de tranzit publice de cate ori este posibil
Acest lucru poate fi mai ieftin decat a va indrepta pe drumuri neumblate, si poate fi o experienta mai putin stresanta. Lasandu-va masina acasa vati obtine un imediat si direct impact asupra emisiilor. In fecare an, un singur autobuz citadin poate prelua calatorii a 40 de automobile, poate economisi 10.646 de litri de combustibil si poate reduce emisiile anuale de gaze cu 25 de tone.

3. Feriti-va de un condus agresiv
Puteti reduce consumul, emisiile si va puteti proteja mai bine pe dumneavoastra sau propria familie, prin practicarea unor tehnici de sofat defensive sau prudente, cu alte cuvinte prin anticiparea a ceea ce se petrece in fata masinii pe care o conduceti si prin raspunsul adecvat pe care-l furnizati.

Accelerarea este de departe cea mai insetata munca pe care o depune motorul. Demarajul in tromba, acceleratia brusca, nu cruta nici automobilul nici pneurile. Daca anticipati situatiile de trafic puteti mentine un rulaj neintrerupt cu o viteza economica. Turatiile la rosu, si opririle in ultimul moment (racing type) sunt activitati pe cat de inutile, pe drumurile publice, pe atat de costisitoare. 

Un sofat agresiv in traficul citadin salveaza timp, dar creste exponential consumul si emisiile. De asemenea solicita mult motorul si franele. Un test efectuat in Franta arata ca sofatul agresiv cu demaraj “blana” la culoarea verde a semaforului si franare brusca la rosu,  reduce timpul de calatorie in medie cu 4% ( echivalentul a 2 minute si jumatate dintr-o ora de calatorie). Mai mult, consumul creste in medie cu 37%, iar unele dintre emisii sporesc cu mai mult de cinci ori. Mai sigur, mai economic este un demaraj lin si mentinerea unei viteze constante in rulaj.

4. Sofati la o viteza regulamentara stabilizata

Multi soferi, care folosesc optiunea cruise control, obtin un consum scazut, mentinand viteza constanta pe autostrada. In unele circumstante, soferii priceputi pot obtine un consum redus fara folosirea cruise-control-ului. Alegerea va apartine.

Pe drumuri in rampa este mai indicat sa lasati masina sa piarda din viteza la urcare, viteza care se va reface la coborare; de folosit, rar, atunci cand conditiile de trafic o permit. Cu majoritatea automobilelor la cresterea vitezei de la 100 km/h la 120 km/h, consumul creste cu 20%. Pe de alta parte, reducand viteza de 100 km/h la 90 km/h consumul scade cu 10%.

Unii soferi obisnuiesc sa mentina piciorul stang pe pedala de frana, procedeu care creste consumul si uzeaza prematur franele. De asemenea poate fi periculos pentru ca apare fading-ul si supraincalzirea franelor, iar sistemul de franare pierde din eficienta, cu efecte uneori dezastruoase. Mai mult, luminile de stop stau aprinse tot timpul, fapt care face ca soferii ce ruleaza in spate sa nu poata fi avertizati cand se produce de fapt franarea propriu-zisa. 

5. Incalziti motorul in timpul conducerii, nu la turatia de mers in gol
Cand automobilul ruleaza deja, cea mai buna incalzire a motorului este mersul pe drum. Motoarele cu injectie controlata electronic au nevoie de doar 30 de secunde pentru a se incalzi in zilele de iarna. Retineti, toate motoarele necesita incalzire. Celelalte sisteme gen frane, suspensii, transmisie, pneuri se incalzesc doar in mers. Pentru un automobil normal, este necesar un rulaj de cinci kilometri ca aceste componente sa atinga temperatura de lucru. In timpul acestor cinci kilometri evitati accelerarile rapide si vitezele ridicate. Scopul este ca automobilul sa atinga temperatura de lucru cat de repede este posibil cu minimizarea consumului.

6. Mentineti presiunea nominala in pneuri

Presiunea corecta in pneuri este vitala pentru economia de combustibil, pentru manevrabilitatea automobilului si pentru durata de viata a anvelopelor. Mentineti presiunea in pneuri recomandata de constructorul automobilului dumneavoastra, atat pentru sezonul de vara cat si pentru cel de iarna,  pentru prevenirea evenimentelor nedorite, imbunatatirea dinamicii automobilului si reducerea consumului de combustibil.

7. Minimizati folosirea aerului conditionat
Atunci cand este posibil reduceti folosirea aerului conditionat. Pentru a va racori pe autostrada lasati aerul sa curga natural prin instalatia de ventilatie. In oras puteti lasa fereastra jos. Impactul rezistentei datorate aerului este infim la viteze citadine astfel ca rezistenta datorata deschiderii ferestrei nu este luata in calcul la calcularea consumului. Daca totusi conditiile de temperatura impun folosirea aerului conditionat atunci tineti ferestrele inchise, dati pe auto si uitati de consumul de combustibil.

Sursa: auto.ro

Servicii complete de tractari auto, transport marfa si transport mobila Pitesti si transport mobila Arges. De asemenea inchiriem remorci auto pentru o masina,doua sau pentru dube XXL. Asistenta rutiera, remorcare auto si consiliere pentru gasirea unui service autorizat. Daca ati ramas in pana, in caz de accident sau daca nu aveti  numere valabile, va transportam masina dumneavoastra la destinatie. Tractari auto Pitesti, tractari auto Autostrada A1, tractari auto Arges si in orice alta locatie pe plan national sau international pe baza unei comenzi ferme!!! Se poate asigura CMR si factura! Personal calificat si siguranta auto sau marfa transportata! In caz ca vreti sa va mutati mobila, o cumparati si o aduceti la domiciliu sau va mutati in alta parte va putem ajuta  cu mutarea mobilei in Pitesti si in Arges. Relocarea in Pitesti si relocarea in Arges o asiguram cu personal calificat, siguranta in transportul mobilei si rapiditate in derulare comanda.Non Stop tractari, remorcari auto, transport mobila Pitesti si transport mobila Arges ne gasiti la 0720348192, sau pe  www.tractari-transport.ro – 

Tractari auto Autostrada A1 Bucuresti Pitesti

Servicii complete de tractari auto, transport marfa si transport mobila Pitesti si transport mobila Arges. De asemenea inchiriem remorci auto pentru o masina,doua sau pentru dube XXL. Asistenta rutiera, remorcare auto si consiliere pentru gasirea unui service autorizat. Daca ati ramas in pana, in caz de accident sau daca nu aveti  numere valabile, va transportam masina dumneavoastra la destinatie. Tractari auto Pitesti, tractari auto Autostrada A1, tractari auto Arges si in orice alta locatie pe plan national sau international pe baza unei comenzi ferme!!! Se poate asigura CMR si factura! Personal calificat si siguranta auto sau marfa transportata! In caz ca vreti sa va mutati mobila, o cumparati si o aduceti la domiciliu sau va mutati in alta parte va putem ajuta  cu mutarea mobilei in Pitesti si in Arges. Relocarea in Pitesti si relocarea in Arges o asiguram cu personal calificat, siguranta in transportul mobilei si rapiditate in derulare comanda. NOU, EFECTUAM TRANSPORT PERSOANE NATIONAL SI INTERNATIONAL cu auto 7 locuri .Non Stop tractari, remorcari auto, transport mobila Pitesti si transport mobila Arges ne gasiti la 0720348192, sau pe  www.tractari-transport.ro – Servicii complete de tractari auto, transport marfa si transport mobila Pitesti si transport mobila Arges

Jaguar F-Type Coupe este disponibil in Romania

Servicii complete de tractari auto, transport marfa si transport mobila Pitesti si transport mobila Arges:

Jaguar F-Type Coupe este disponibil pentru comenzi si in Romania la un pret de 71.900 euro cu TVA.

Jaguar F-Type Coupe este echipat cu trei tipuri de motorizare supraalimentata, pe benzina: F-Type, 3.0l V6 340CP, F-Type S, 3.0l V6, 380CP si varful de gama, F-Type R, 5.0 V8 550CP, capabil sa accelereze de la 0-100 Km/h in 4.2 secunde si sa atinga o viteza maxima de 300 Km/h (limitata electronic).

Construit pe o structura integrala din aluminiu, F-Type Coupe reprezinta cel mai dinamic si performant model sport produs vreodata de Jaguar.

Versiunea Coupe a modelului Jaguar F-Type si-a facut debutul in cadrul Salonului Auto de la Los Angeles, in luna noiembrie 2013 si este varianta de productie a conceptului Jaguar C-X16, prezentat la Salonul Auto de la Frankfurt, in 2011.

Sursa: wall-street.ro

Servicii complete de tractari auto, transport marfa si transport mobila Pitesti si transport mobila Arges. De asemenea inchiriem remorci auto pentru o masina,doua sau pentru dube XXL. Asistenta rutiera, remorcare auto si consiliere pentru gasirea unui service autorizat. Daca ati ramas in pana, in caz de accident sau daca nu aveti  numere valabile, va transportam masina dumneavoastra la destinatie. Tractari auto Pitesti, tractari auto Autostrada A1, tractari auto Arges si in orice alta locatie pe plan national sau international pe baza unei comenzi ferme!!! Se poate asigura CMR si factura! Personal calificat si siguranta auto sau marfa transportata! In caz ca vreti sa va mutati mobila, o cumparati si o aduceti la domiciliu sau va mutati in alta parte va putem ajuta  cu mutarea mobilei in Pitesti si in Arges. Relocarea in Pitesti si relocarea in Arges o asiguram cu personal calificat, siguranta in transportul mobilei si rapiditate in derulare comanda.Non Stop tractari, remorcari auto, transport mobila Pitesti si transport mobila Arges ne gasiti la 0720348192, sau pe  www.tractari-transport.ro – Servicii complete de tractari auto, transport marfa si transport mobila Pitesti si transport mobila Arges

Chevrolet Corvette Z06 Convertible

Familia Corvette s-a îmbogățit cu un nou membru: versiunea decapotabilă a performantului model Corvette Z06. Publicul o va putea admira la Salonul Auto de la New York.

Chevrolet a prezentat oficial imagini cu noul model din gama Corvette numit Z06 Convertible. Versiunea decapotabilă a performantului Corvette Z06 va fi arătată publicului la Salonul Auto de la New York, ce debutează pe 18 aprilie. Chevrolet spune că acest model este cea mai puternică decapotabilă produsă vreodată de către constructorul american.

 Motorul V8 de 6.2 litri va dezvolta cel puțin 625 CP și 861 Nm, spune comunicatul oficial Chevrolet. Puterea va fi transmisă către puntea spate prin intermediul unei cutii de viteze manuală cu șapte trepte sau opțional prin intermediul unei cutii automate cu opt trepte. 

Materialul textil este soluția aleasă pentru plafonul amovibil, iar acesta poate fi acționat și în mers până la viteza de 50 km/oră. Deși este o idee mai grea decât versiunea coupe a modelului Z06, Chevrolet promite că toate performanțele au fost păstrate intacte. Oficialii americani spun că tehnologia folosită pentru a ranforsa caroseria decapotabilă a modelului Z06 nu era disponibilă acum cinci ani de zile. “Ne-am dorit un cadru mai ușor față de cel de oțel folosit de generația anterioară, dar extrem de rigid pentru a putea face față celor 600 CP“, a spus Ed Moss, inginerul șef responsabil cu partea de structură a noului model Corvette Z06.

Sursa: automarket.ro

Servicii complete de tractari auto, transport marfa si transport mobila Pitesti si transport mobila Arges. De asemenea inchiriem remorci auto pentru o masina,doua sau pentru dube XXL. Asistenta rutiera, remorcare auto si consiliere pentru gasirea unui service autorizat. Daca ati ramas in pana, in caz de accident sau daca nu aveti  numere valabile, va transportam masina dumneavoastra la destinatie. Tractari auto Pitesti, tractari auto Autostrada A1, tractari auto Arges si in orice alta locatie pe plan national sau international pe baza unei comenzi ferme!!! Se poate asigura CMR si factura! Personal calificat si siguranta auto sau marfa transportata! In caz ca vreti sa va mutati mobila, o cumparati si o aduceti la domiciliu sau va mutati in alta parte va putem ajuta  cu mutarea mobilei in Pitesti si in Arges. Relocarea in Pitesti si relocarea in Arges o asiguram cu personal calificat, siguranta in transportul mobilei si rapiditate in derulare comanda.Non Stop tractari, remorcari auto, transport mobila Pitesti si transport mobila Arges ne gasiti la 0720348192, sau pe  www.tractari-transport.ro – 

Acciza la carburanti devine realitate

Pretul mediu la carburanti cu o zi inainte de scumpire se ridica la valoarea de 5,9 lei pentru un litru de benzina si de 6 lei pentru un litru de motorina, insa incepand de marti, 1 aprilie, ar putea creste cu pana la 40 de bani (7 eurocenti plus TVA) pe litru, la 6,3 lei pentru un litru de benzina si 6,4 pentru un litru de motorina. WALL-STREET.RO va prezinta situatia de la pompa.

Media preturilor din reteaua Rompetrol pe 1 aprilie este de 6,27 lei pe litru pentru benzina Efix si de 6,34 lei pe litru pentru motorina Efix, au declarat, pentru WALL-STRET.RO, reprezentantii Rompetrol.

“Aceasta crestere de pret cu siguranta va determina o scadere a consumului. E greu de anticipat cu cat, depinde si de vreme, de alti factori,va fi o perioada de reasezare a pietei. Probabil se va diminua consumul total cu 1%-2% apoi, suntem convinsi ca se va reveni la un consum normal, atat la benzina, cat si la motorina”, declarau oficialii Rompetrol in cadrul unei conferinte organizate in februarie anul acesta.

In cazul unei benzinarii Petrom, spre exemplu, pretul benzinei standard a crescut de la 5,83 lei la 6,23 lei pe litru. Pretul motorinei a crescut de la 5,99 lei pe litru, la 6,29 lei pe litru.

Unii romani s-au grabit sa ajunga in benzinarii pe 31 martie: unele statii au avut cele mai bune vanzari din ultimii 4 ani

Cozi imense s-au format, luni dupa-amiaza, la mai multe benzinarii din Iasi, dar si in Suceava benzinariile au fost mult mai aglomerate cu o zi inaintea introducerii accizei suplimentare la carburant, soferii sustinand ca incearca astfel sa faca economii, transmite corespondentul Mediafax.

Cozile la statiile peco din Iasi au inceput sa se formeze de luni inca din jurul pranzului. La majoritatea benzinariilor, timpul de asteptare al soferilor a crescut semnificativ, formandu-se cozi care au ajuns chiar si la cateva sute de metri.

Una din cele mai aglomerate benzinarii din Iasi a fost cea situata in zona industriala a municipiului, unde au venit sa alimenteze in special soferii de TIR-uri. In aceste benzinarii asteptau la rand zeci de masini.

“Nu am mai avut un flux atat de mare niciodata. N-am apucat nici sa mananc azi. Lucrez de zece ani aici, dar n-am mai vazut asa ceva”, a spus reprezentantul benzinariei respective.

Si in Suceava mai multe statii de carburant au fost aglomerate, luni.

Potrivit unui administrator al unei statii de carburant din Suceava, la toate pompele au existat, pe parcursul zilei, cate trei-patru masini la alimentare, timpul de asteptare nefiind mai mare de zece minute, insa spre seara s-a inregistrat un numar mai mare de clienti.

Acesta a spus ca vanzarile inregistrate in cursul acestei zile au fost cele mai mari din ultimii patru ani.

Un alt administrator al unei statii de carburant a precizat ca vanzarile de luni au fost mai mult decat dublu fata de o zi obisnuita, adaugand ca este un record de vanzari pentru o singura zi.

Ei au mentionat ca, in medie, castigul la un plin de rezervor facut inaintea scumpirii carburantilor este de 20 de lei.

Acciza suplimentara de 7 eurocenti va propulsa Romania in topul preturilor UE la benzina si motorina, in prezent ne aflam pe ultimul loc in clasamentul european al preturilor la benzina si pe 23 din 28 la motorina. De la 1 aprilie, pretul motorinei ne va plasa in top 10.

Potrivit calculelor anuntate anterior, acciza pe carburanti va aduce la buget circa 2,5 miliarde lei.

Un studiu realizat de compania Daedalus Millward Brown ne arata ca scumpirea carburantilor va reduce numarul de kilometri parcursi anual cu 1100 km daca romanii isi mentin acelasi buget. Cu bugetul actual, la fiecare plin in valoare de 300 lei soferii vor alimenta cu circa 3,5 litri mai putin, acest lucru insemnand ca un roman cu o masina din clasa compacta va circula cu circa 50 de km mai putin.

Scumpirea carburantilor nu va avea un efect negativ doar asupra buzunarelor populatiei, ci si ale firmelor. Pentru a-i proteja pe agentii economici cinstiti Guvernul a anuntat ca transportatorii cu masini de peste 7,5 tone vor beneficia de o compensare a accizei de 4 centi.

Disputa politica a acelerat cu o zi inainte de introducerea accizei pe carburanti

Presedintele Traian Basescu i-a trimis o noua scrisoare premierului Victor Ponta, in care il “roaga” sa renunte la introducerea de la 1 aprilie a accizei de 7 eurocenti la combustibil, deoarece este “o masura cu multiple efecte negative la nivelul populatiei”. “Constat ca va mentineti punctul de vedere si doriti cu orice pret sa introduceti o noua povara fiscala asupra populatiei Romaniei. Fac un nou apel, in vederea renuntarii la introducerea, incepand cu 1 aprilie 2014, a cresterii accizei la carburant, avand in vedere efectele negative majore pe care o astfel de masura le poate avea asupra mediului economic, dar si asupra romanilor”, scrie presedintele Traian Basescu in scrisoarea deschisa transmisa premierului Victor Ponta.

Pe de alta parte Ponta spune ca banii din acciza suplimentara vor fi folositi pentru finantarea autostrazilor.

Romania avea cel mai mic pret la benzina dintre tarile UE si ocupa locul 23 la pretul pe motorina, inaintea introducerii accizei la carburant, dar prin aceasta masura se doreste o finantare pe termen lung pentru cofinantarea proiectelor de autostrazi, a declarat premierul Victor Ponta.

In opinia premierului, investitia in proiectele de autostrazi, finantate si din surse atrase din acciza la carburant, vor avea efecte in reducerea duratei de deplasare si a consumului de carburant la transportul de marfuri si pentru persoane fizice, va scadea costul de intretinere a autovehiculului si va diminua numarul accidentelor rutiere.

“I-am explicat si domniei sale (Traian Basescu-n.r.) ca este adevarat ca, pana acum, Romania avea cel mai mic pret la benzina din cele 28 de tari ale Uniunii Europene si ocupa locul 23 in ceea ce priveste pretul la motorina si ca, prin masura pe care am luat-o, cautam trei obiective fundamentale: in primul rand, asigurarea unei finantari pe termen lung, nu doar pentru un an – anul electoral trece, restul finantarilor raman – in ceea ce priveste cofinantarea pentru proiectele de infrastructura de autostrazi finantate din fonduri europene sau cele construite in concesiune, in parteneriat public-privat, ca, prin aceste investitii pe termen mediu si lung, durata si consumul atat pentru transportatorii de marfuri, cat si pentru persoanele private vor scadea, la fel pretul pe care il plateste orice utilizator pentru intretinerea autovehiculului sau a camionului si, mai ales, numarul de accidente rutiere produse de lipsa infrastructurii de transport de marfa in Romania”, a spus Ponta.

Disputa politica presedinte-premier ne dauneaza, este de parere omul de afaceri Ion Tiriac, care si-ar dori ceva mai multa flexibilitate din partea celor care conduc Romania. In privinta supraccizei la carburanti, omul de afaceri se declara in favoarea noii taxe, dar cu o conditie, sa fie construiti 500 de kilometri de autostrada.

Sursa: wall-street.ro

Servicii complete de tractari auto, transport marfa si transport mobila Pitesti si transport mobila Arges. De asemenea inchiriem remorci auto pentru o masina,doua sau pentru dube XXL. Asistenta rutiera, remorcare auto si consiliere pentru gasirea unui service autorizat. Daca ati ramas in pana, in caz de accident sau daca nu aveti  numere valabile, va transportam masina dumneavoastra la destinatie. Tractari auto Pitesti, tractari auto Autostrada A1, tractari auto Arges si in orice alta locatie pe plan national sau international pe baza unei comenzi ferme!!! Se poate asigura CMR si factura! Personal calificat si siguranta auto sau marfa transportata! In caz ca vreti sa va mutati mobila, o cumparati si o aduceti la domiciliu sau va mutati in alta parte va putem ajuta  cu mutarea mobilei in Pitesti si in Arges. Relocarea in Pitesti si relocarea in Arges o asiguram cu personal calificat, siguranta in transportul mobilei si rapiditate in derulare comanda.Non Stop tractari, remorcari auto, transport mobila Pitesti si transport mobila Arges ne gasiti la 0720348192, sau pe  www.tractari-transport.ro – 

Autostrada Pitesti-Sibiu

Ministrul Transporturilor, Dan Sova, a publicat o noua postare pe blog referitoare la autostrada Sibiu – Pitesti, in care anunta ca noul termen pentru startul lucrarilor este inceputul anului 2017, dupa ce anterior informase ca proiectul ar putea fi lansat cel mai devreme in martie 2016.

“In data de 3 martie s-au declansat la CNADNR procedurile pentru selectia consultantului pentru a realiza studiul de fezabilitate, procedurile urmand sa dureze maximum sase luni, cu tot cu eventuale contestatii. Pentru studiul de fezabilitate al autostrazii Sibiu – Pitesti exista o suma de 28 de milioane de euro pusa la dispozitie de Comisia Europeana in alocarea 2007 – 2013. Dupa ce se termina studiul de fezabilitate in 12 luni, urmeaza procedurile de aprobare a lui, se va incepe licitatia pentru atribuirea de lucrari care va dura sase luni. Daca punem sase luni acum, 12 si cu 6, in cel mai bun caz, in 24 de luni se pot incepe lucrarile pe Sibiu – Pitesti”, afirma ministrul Transporturilor pe blogul persoanal intr-o postare din 5 martie.

El a aratat la vreamea respectiva ca autostrada nu este in concurenta cu tronsonul Sibiu – Brasov “pentru bunul si simplul motiv” ca Sibiu – Pitesti este finantat din fonduri de coeziune si Sibiu – Brasov este finantat din fonduri de dezvoltare regionala, scrie Mediafax.

Sova adauga ca este primul ministru care a inceput munca la acest tronson de autostrada, iar reprezentantii PDL de la conducerea Transporturilor, fie ca a fost vorba despre Traian Basescu, Radu Berceanu sau Anca Boagiu, nu au fost in stare sa realizeze nici macar un studiu de fezabilitate serios. Astfel, ministrii PDL au propus doar un studiu de fezabilitate in 2008, “facut de mantuiala si ca atare respins de catre Comisia Europeana”, arata Sova.

Intr-o noua postare pe blog, ministrul Transporturilor revine pe acest subiect si ofera ca termen de incepere a lucrarilor data de 1 ianuarie 2017, in contextul in care studiul de fezabilitate va dura doi ani, nu un an, asa cum a aratat anterior.

“Licitatia pentru studiului de fezabilitate dureaza maxim sase luni, conform normelor europene, si a debutat deja la inceputul acestei luni. Realizarea efectiva a studiului de fezabilitate va dura 24 luni si are alocati 28 milioane de euro de la Comisia Europeana. 24 de luni este o perioada minima impusa de catre Comisa Europeana, tinand cont de faptul ca noile studii de fezabilitate trebuie sa contina studii geologice. Dupa finalizarea studiului de fezabilitate, in maxim sase luni vom licita construirea autostrazii. Asadar, la 1 ianuarie 2017 vom putea incepe efectiv construirea autostrazii. Acesta este calendarul acestui tronson, cat se poate de important pentru Guvernul Ponta”, afirma Sova joi, pe blog.

Aproximativ 11.000 de persoane, membri de sindicat de la Automobile Dacia, dar si familii ale acestora, au protestat la inceputul lunii martie pe platoul Casei de Cultura a Sindicatelor din Mioveni, una dintre cerinte fiind construirea autostrazii Pitesti – Sibiu.

Sursa: wall-street.ro

Servicii complete de tractari auto, transport marfa si transport mobila Pitesti si transport mobila Arges. De asemenea inchiriem remorci auto pentru o masina,doua sau pentru dube XXL. Asistenta rutiera, remorcare auto si consiliere pentru gasirea unui service autorizat. Daca ati ramas in pana, in caz de accident sau daca nu aveti  numere valabile, va transportam masina dumneavoastra la destinatie. Tractari auto Pitesti, tractari auto Autostrada A1, tractari auto Arges si in orice alta locatie pe plan national sau international pe baza unei comenzi ferme!!! Se poate asigura CMR si factura! Personal calificat si siguranta auto sau marfa transportata! In caz ca vreti sa va mutati mobila, o cumparati si o aduceti la domiciliu sau va mutati in alta parte va putem ajuta  cu mutarea mobilei in Pitesti si in Arges. Relocarea in Pitesti si relocarea in Arges o asiguram cu personal calificat, siguranta in transportul mobilei si rapiditate in derulare comanda.Non Stop tractari, remorcari auto, transport mobila Pitesti si transport mobila Arges ne gasiti la 0720348192, sau pe  www.tractari-transport.ro – 

Planul CNADR pentru autostrazile din Romania pe anul 2014

CNADNR vrea sa finalizeze 93,1 kilometri de autostrada in acest an, avand la dispozitie un buget de 2,65 miliarde lei, mai mic cu 1,1 miliarde lei fata de anul trecut, iar in 2015 estimeaza ca vor fi construiti 194,8 kilometri, bugetul prognozat in acest scop ridicandu-se la 3,96 miliarde lei.

Anul trecut, CNADNR a avut un buget de 3,76 miliarde lei pentru autostrazi si a inaugurat 116 kilometri, respectiv tronsonul Simeria – Orastie (18 km), trei loturi pe Orastie-Sibiu (60,5 kilometri) si primul tronson al Lugoj – Deva (27,4 de kilometri, plus un drum de legatura la regim de autostrada de 10,5 km), reteaua totala de autostrazi a Romaniei insumand in prezent aproape 650 kilometri, scrie Mediafax.

CNADNR intentioneaza sa inaugureze in acest an loturile 1 si 2 ale autostrazii Nadlac – Arad (22,2 km, respectiv 16,6 km), lotul 2 Timisoara – Lugoj (25,6 km), lotul 3 Orastie – Sibiu (22,1 km) si o portiune de 6,5 km a autostrazii Bucuresti – Ploiesti.

Anul viitor, CNADNR se asteapta sa receptioneze loturile 2,3 si 4 de la Lugoj – Deva (28,6 km, 21,1 km si 22,1 km), cele patru loturi de la Sebes – Turda, cu o lungime de 70 km, si loturile 1,2 si 3 de la Campia Turzii – Ogra – Targu Mures (53 km).

Proiectele care vor beneficia de cei mai multi bani in acest an sunt autostrazile Nadlac – Arad (359,9 milioane lei), Timisoara – Lugoj (251,7 milioane lei), Lugoj – Deva (333,7 milioane lei), Orastie – Sibiu (285,6 milioane lei), Sebes – Turda (290,8 milioane lei), Brasov – Cluj – Bors (256,5 milioane lei) si Bucuresti – Brasov (429 milioane lei).

In 2015, cele mai ridicate fonduri vor fi alocate pentru autostrazile Nadlac – Arad (240,3 milioane lei), Timisoara – Lugoj (477,2 milioane lei), Lugoj – Deva (951 milioane lei), Orastie – Sibiu (281,9 milioane lei), Sebes – Turda (878,9 milioane lei), Brasov – Cluj – Bors (379,9 milioane lei) si Bucuresti – Brasov (330,9 milioane lei).

Proiectele sunt finantate atat cu bani de la buget cat si din fonduri externe.

Sursa: wall-street.ro

Servicii complete de tractari auto, transport marfa si transport mobila Pitesti si transport mobila Arges. De asemenea inchiriem remorci auto pentru o masina,doua sau pentru dube XXL. Asistenta rutiera, remorcare auto si consiliere pentru gasirea unui service autorizat. Daca ati ramas in pana, in caz de accident sau daca nu aveti  numere valabile, va transportam masina dumneavoastra la destinatie. Tractari auto Pitesti, tractari auto Autostrada A1, tractari auto Arges si in orice alta locatie pe plan national sau international pe baza unei comenzi ferme!!! Se poate asigura CMR si factura! Personal calificat si siguranta auto sau marfa transportata! In caz ca vreti sa va mutati mobila, o cumparati si o aduceti la domiciliu sau va mutati in alta parte va putem ajuta  cu mutarea mobilei in Pitesti si in Arges. Relocarea in Pitesti si relocarea in Arges o asiguram cu personal calificat, siguranta in transportul mobilei si rapiditate in derulare comanda.Non Stop tractari, remorcari auto, transport mobila Pitesti si transport mobila Arges ne gasiti la 0720348192, sau pe  www.tractari-transport.ro – 

Masini furate din Schengen- de ce sa ne ferim!!!

Romanii au furat anul trecut mai multe masini din strainatate si le-au vandut cu acte false, firmele de unde proveneau autoturismele fiind in mare parte de rent-a-car. Masinile furate au fost modele cu dotari de top, km putini, fabricate dupa 2011, cu o valoare pe piata de masini second-hand de peste 11.000 de euro.

“Cumparatorii de masini second-hand ar trebui sa ceara vanzatorilor Certificatul de autenticitate emis de RAR inainte sa dea banii pe autoturism. Multi romani nu fac asta si se trezesc ca au cumparat o masina furata. Daca autoturismul provine din Schengen ar trebui sa intrebe intai la Politie daca masina este furata”, a declarat Cristian Bucur, seful departamentului omologari individuale la Registrul Auto Roman (RAR), intr-o conferinta organizata de Autovit.ro.

Potrivit lui Bucur, Certificatul de autenticitate este emis in urma verificarii daca masina este data in urmarire ca fiind furata in bazele de date ale Interpol, Eucaris, Furt auto – Romania, dar nu si in Schengen, unde are acces doar Politia Romana. Au existat situatii in care autoturisme furate din strainatate au obtinut certificat de autenticitate RAR, insa la verificarea DRPCIV inainte de inmatriculare au fost depistate ca furate din Schengen si confiscate.

Certificatul emis de Registrul Auto Roman este o dovada ca specificatiile tehnice din acte corespund cu realitatea si ca masina nu se gaseste pe lista celor furate. Pentru totala siguranta, certificatul trebuie solicitat de cumparator inaintea incheierii tranzactiei, iar vanzatorul trebuie sa mearga la RAR sa il elibereze.

Top masini furate din Schengen

In topul masinilor furate conduce BMW cu 25%, urmat de VW cu 19%, Mercedes-Benz cu 14%, Opel cu 8%, Renault cu 5%, Skoda cu 4%, Fiat si Peugeot cu 3%. Cele mai multe masini furate sunt din Romania, Italia, Germania, Ungaria, Franta, Austria, Belgia, Olanda.

Anul trecut, pe piata interna 205.000 de masini second-hand si-au schimbat proprietarul, iar alte 221.000 de masini second-hand au fost aduse in tara. Necunoasterea legislatiei in vigoare si a drepturilor pe care cumparatorii le au sunt factorii principali ce ii pot face vulnerabili pe acestia in fata unei posibile fraude, fie ca este vorba despre starea precara a masinii sau de lipsa unor acte esentiale.

Autovit.ro si ExactCC au realizat o cercetare pentru a afla ce aspecte sunt importante pentru romanii care au cumparat sau vor sa-si cumpere o masina second-hand si cum se documenteaza acestia pentru achizite. Rezultatele studiului evidentiaza punctele slabe ale cumparatorilor romani care pot deveni victime ale fraudelor si este un punct de pornire pentru imbunatatirea modalitatii de achizitionare a unei masini rulate.

Cercetarea a fost realizata la finalul anului 2013 pe un esantion de 919 persoane , reprezentativ pentru populatia din mediul urban cu varste intre 19 si 49 de ani, care utilizeaza internetul. Ca si repartizare pe sexe, peste doua treimi dintre respondenti sunt barbati, iar venitul mediu pe gospodarie este de 3.400 lei, dupa cum reiese din raspunsuri.

Cercetarea cuprinde doua categorii de respondenti: cei care au achizitionat masini second-hand in ultimul an si cei care intentioneaza sa cumpere in urmatoarele 12 luni. La o mare parte dintre intrebari, raspunsurile sunt asemanatoare, la altele insa sunt diferente interesante ce arata ca opiniile se schimba dupa experienta achizitiei si detinerii unei masini second-hand.

Surse de informare, documentare, site-uri preferate

Cercetarea realizata arata ca aproximativ jumatate dintre cei care si-au luat masina in ultimul an au luat singuri decizia, iar ceilalti 50% au luat hotararea impreuna cu altcineva. Ca surse de informare inainte de cumpararea unei masini second-hand, site-urile de anunturi auto sunt pe primul loc, 71% dintre respondenti vizitandu-le cel putin o data pe saptamana. Procentul poate parea mare dar este explicabil in contextul in care respondentii studiului sunt utilizatori activi de internet. 43% din cei intrebati au spus ca discuta cu prieteni mai avizati in domeniu, 37% citesc parerile altor cumparatori pe bloguri si forumuri si numai 35% merg si in targuri de masini. Parerea unui mecanic este esentiala pentru numai 27% din cei intrebati.

Pentru cei care au cumparat o masina in ultimele 12 luni, cele mai relevante subiecte pentru documentare inainte de achizitie sunt: legislatia privind taxele (71%), evitarea fraudelor verificand corect caracteristicile masinii (69%) si dotarile masinii (65%).

Cand vine vorba despre recomandarile privind achizitionarea unei masini second-had, pe primul loc ca grad de incredere sunt situate cunostintele si prietenii (57%) si abia pe locul doi mecanicii dintr-un service autorizat al marcii (46%). Pe locul trei site-urile cu anunturi auto (43%) iar pe ultimul loc reprezentantii targurilor auto (21%).

Verificarea – o etapa esentiala

Orice cumparator vrea o masina cat mai buna din punct de vedere tehnic, insa mai putin de un sfert dintre cei care si-au luat automobil second-hand s-au dus la service autorizat pentru un diagnostic inainte de a-l cumpara. 42 % dintre cumparatori spun ca au verificat personal masina, 32% au evaluat-o impreuna cu un prieten care se pricepe la masini si doar 23% au dus masina la un service autorizat al marcii achizitionate.

Cei care urmeaza sa achizitioneze o masina declara ca o vor verifica impreuna cu un mecanic ales de ei (41%), impreuna cu un prieten care se pricepe la masini (39%), la un service autorizat al marcii (38%). Abia pe locul 4 se afla varianta „verific personal” (30%).

„Procesul de cumparare al unei masini este foarte incarcat emotional si desi initial avem un plan bine pus la punct si vrem sa parcurgem o intreaga lista de proceduri de siguranta, cand ajungem langa masina visata dorinta de a o avea cat mai repede este atat de mare incat ne face sa nu mai punem siguranta pe primul loc. De multe ori mai intai decidem emotional dupa care incercam sa gasim argumente rationale pentru a confirma decizia luata.” a declarat Mihai Cune, business manager Autovit.ro.

O diferenta este vizibila si in cazul celor care au cumparat o masina in ultimele 12 luni: nivelul de incredere in informatiile prezente in cartea de service este de 75% in timp ce la cei care urmeaza sa achizitioneze o masina SH este de numai 59%.

La intrebarea „Ati verificat daca numarul de kilometri afisat pe bord este real?”, peste doua treimi dintre posesorii de masini seccond-hand au raspuns afirmativ, insa 42% nu pot explica modul in care a fost facuta aceasta verificare si doar 27% spun ca au apelat la un tester autorizat. Peste trei sferturi dintre cei care intentioneaza sa-si cumpere masini second-hand doresc sa verifice kilometrajul. Dintre acestia mai mult de 40% nu pot, insa, exemplifica procedura de verificare.

„Din informatiile prezentate mai sus tragem concluzia ca verificarea kilometrajului este foarte importanta pentru cumparatorii de masini rulate, cunoscandu-se cat de populara este practica „intineririi” masinii scoase la vanzare. Din pacate foarte putini cumparatori cunosc procedura prin care pot afla istoricul unei masini si un procent si mai mic dintre ei chiar reusesc acest lucru. Conform legislatiei in vigoare dealerul autorizat nu poate divulga informatii referitoare la istoricul masinii in service-urile din reteaua respectiva decat proprietarului.

Solutia pentru aflarea kilometrajului real

Solutia este o baza de date nationala administrata de R.A.R. in care sa fie inregistrate datele referitoare la rulaj, cu fiecare ocazie cu care o masina se prezinta la I.T.P., la R.A.R. sau la orice service autorizat de R.A.R.. Ulterior aceasta baza de date ar putea fi unita cu cea a Politiei (date despre schimbarile de proprietar, furturi) si a asiguratorilor (istoricul daunelor), astfel, existand o evidenta a parcului auto national ce va putea fi pusa la dispozitia populatiei. “O masura complementara cu cele prezentate mai sus ar fi modificarea legislatiei astfel incat vanzarea unei masini cu kilometrajul dat inapoi sa fie considerata infractiune, la fel si manopera de interventie asupra rulajului” a declarat Mihai Cune.

Punctele slabe ale cumparatorilor romani

Cercetarea arata ca o jumatate dintre cei care au cumparat masini second-hand nu au primit Certificatul de autenticitate de la fostul proprietar in momentul achizitionarii masinii. Mai mult de jumatate dintre cei care intentioneaza sa cumpere o masina second-hand nu cunosc faptul ca Certificatul de autenticitate trebuie inmanat de vanzator inainte de incheierea tranzactiei. Dintre cei care intentioneaza sa-si cumpere masina, un sfert au spus, in mod eronat, ca acest Certificat trebuie inmanat de cumparator.

Studiul a relevat ca 34% dintre cei care si-au cumparat masina second-hand considera ca „nu prea se pricep” la masini, in timp ce, dintre cei care urmeaza sa achizitioneze o masina second-hand 47% considera ca nu se pricep la masini, fiind astfel vulnerabili in fata unei posibile fraude. Si aici exista mare diferenta intre cei care si-au luat recent masina si cei care vor sa-si ia in perioda urmatoare. Respondentii din prima categorie -cei care au achizitionat recent o masina-sunt mult mai increzatori in competentele lor de apreciere a calitatii unei masini.

Cercetarea a mai aratat ca cele mai importante aspecte pe care le au in vedere atat cei care au cumparat o masina second-hand precum si cei care urmeaza sa cumpere sunt urmatoarele: sa nu fi fost implicata intr-un accident major, sa nu fie avariata, numarul de kilometri de pe bord sa fie cel real. In ceea ce priveste aspectele legale, pentru cei care si-au luat deja masina cele mai importante sunt urmatoarele: actele masinii sa fie originale, autentice, seria sasiului din acte sa corespunda cu seria masinii si masina sa aiba ITP.

Pentru cei care urmeaza sa-si cumpere o masina rulata primele doua optiuni sunt tot legate de actele originale si de seria sasiului, dar pe locul trei conteaza sa aiba certificat de autenticitate de la RAR. Intrebati ce aspecte au fost importante pentru ei cand si-au luat masina, cei mai multi au mentionat pretul avantajos si aspectul automobilului (91%). Peste 70% au spus ca a contat pretul reviziilor si al pieselor, iar peste 60% au spus ca a contat faptul ca au cumparat masina de la primul proprietar.

Sursa: wall-street.ro

Servicii complete de tractari auto, transport marfa si transport mobila Pitesti si transport mobila Arges. De asemenea inchiriem remorci auto pentru o masina,doua sau pentru dube XXL. Asistenta rutiera, remorcare auto si consiliere pentru gasirea unui service autorizat. Daca ati ramas in pana, in caz de accident sau daca nu aveti  numere valabile, va transportam masina dumneavoastra la destinatie. Tractari auto Pitesti, tractari auto Autostrada A1, tractari auto Arges si in orice alta locatie pe plan national sau international pe baza unei comenzi ferme!!! Se poate asigura CMR si factura! Personal calificat si siguranta auto sau marfa transportata! In caz ca vreti sa va mutati mobila, o cumparati si o aduceti la domiciliu sau va mutati in alta parte va putem ajuta  cu mutarea mobilei in Pitesti si in Arges. Relocarea in Pitesti si relocarea in Arges o asiguram cu personal calificat, siguranta in transportul mobilei si rapiditate in derulare comanda.Non Stop tractari, remorcari auto, transport mobila Pitesti si transport mobila Arges ne gasiti la 0720348192, sau pe  www.tractari-transport.ro – 

Recuperare taxa auto-procedura corecta de urmat!!!

Sumele care trebuie restituite de stat, conform hotărârilor judecătoreşti, reprezentând taxa auto, dobânda aferentă, cheltuielile de judecată şi alte sume, devenite executorii până la 31 decembrie 2015, vor fi plătite doar într-un interval de cinci ani, cu plata anuală a numai 20% din valoare.

Redăm, în continuare, poziţia avocatului Vicenţiu Coltuc în legătură cu această decizie a Guvernului Ce putem face? Noi credem că această ordonanţă de urgenţă poate fi evitată şi să primiţi întreaga sumă. Pasul 1 Obtineţi o hotărâre judecătorească favorabilă. Pasul 2 Executaţi silit statul. Executarea obligaţiilor de plată ale instituţiilor publice în temeiul titlurilor executorii se realizează din sumele aprobate prin bugetele acestora la titlul de cheltuieli la care se încadrează obligaţia de plată respectivă (s.n.). Ordonatorii principali de credite bugetare au obligaţia să dispună toate măsurile ce se impun, inclusiv virări de credite bugetare, în condiţiile legii, pentru asigurarea în bugetele proprii şi ale instituţiilor din subordine a creditelor bugetare necesare pentru efectuarea plăţii sumelor stabilite prin titluri executorii. În procesul executării silite a sumelor datorate de către instituţiile publice în baza unor titluri executorii trezoreria statului poate efectua numai operaţiuni privind plăţi dispuse de către ordonatorii de credite, în limita creditelor bugetare şi a destinaţiilor aprobate potrivit legii. Ordonanţa nr. 22/2002, aprobată şi completată prin legea nr. 288/2002, a introdus însă o diferenţiere între stat (instituţiile publice) şi restul subiectelor de drept, prevăzând că: „Art. 1: Executarea obligaţiilor de plată ale instituţiilor publice în temeiul titlurilor executorii se realizează din sumele aprobate prin bugetele acestora la titlul de cheltuieli la care se încadrează obligaţia de plată respectivă (s.n.). Art. 2: Ordonatorii principali de credite bugetare au obligaţia să dispună toate măsurile ce se impun, inclusiv virări de credite bugetare, în condiţiile legii, pentru asigurarea în bugetele proprii şi ale instituţiilor din subordine a creditelor bugetare necesare pentru efectuarea plăţii sumelor stabilite prin titluri executorii. Art. 3: în procesul executării silite a sumelor datorate de către instituţiile publice în baza unor titluri executorii trezoreria statului poate efectua numai operaţiuni privind plăţi dispuse de către ordonatorii de credite, în limita creditelor bugetare şi a destinaţiilor aprobate potrivit legii (s.n.).” Nu există un mod unitar de a interpreta prevederile ordonanţei la acest moment, putându-se considera, de exemplu, că executarea silită mobiliară sau imobiliară a instituţiilor publice nu mai este permisă, sau că este permisă executarea silită, ordonanţa reglementând numai poprirea asupra conturilor de la trezorerie (poprirea conturilor instituţiilor publice de la bănci nefiind aşadar afectată), ori că interzice executarea silită asupra altor fonduri băneşti decât cele alocate de la bugetul de stat în acest scop. Curtea Constituţională a fost sesizată în numeroase rânduri pentru a examina constituţionalitatea Ordonanţei 22/2002. în decizia nr. 161/22.04.2003, Curtea a reţinut că „(…) ar fi disproporţionat şi inechitabil a recunoaşte creditorilor instituţiilor publice dreptul de a-şi valorifica creanţele împotriva acestora în condiţiile dreptului comun, cu consecinţa perturbării grave a activităţii care constituie însăşi raţiunea de a fi a unor asemenea instituţii. Astfel, Ordonanţa Guvernului nr. 22/2002 consacră, în materia executării creanţelor faţă de instituţiile publice, un regim derogatoriu de la dreptul comun, atât prin aceea că instituie restricţii în urmărirea fondurilor băneşti ale acestora, cât şi pentru că limitează o atare urmărire exclusiv la fondurile băneşti, (s.n.)”. Din această decizie a Curţii Constituţionale rezultă că nu este posibilă o urmărire silită mobiliară sau imobiliară, ci numai o urmărire a anumitor fonduri băneşti ale instituţiilor publice. În alte decizii, Curtea Constituţională, fără a reveni expres asupra acestei opinii, arată că: „Indiscutabil, ordonanţa instituie anumite limite ale executării, în sensul că aceasta nu se poate face asupra oricăror resurse băneşti ale instituţiilor publice, ci numai asupra acelora alocate special de la buget în acest scop (s.n.). Această limitare nu este însă contrară Legii fundamentale, ci, aşa cum s-a arătat, este în concordanţă cu principiile consacrate de aceasta şi nu înfrânge regula accesului liber la justiţie sau dreptul la un proces echitabil. Interzicerea executării silite asupra altor fonduri băneşti decât cele alocate de la bugetul de stat în acest scop nu constituie o discriminare a creditorului în favoarea statului, aşa cum se susţine în motivarea excepţiei, ci o normă de protecţie de interes general, fiind de neconceput ca pe calea executării silite a unui titlu executoriu să se ajungă la lipsirea unei instituţii publice de resursele sale financiare destinate acoperirii altor cheltuieli decât cele stabilite prin titlul executoriu (s.n.).” Curtea nu arată expres dacă limitarea priveşte numai executarea silită a fondurilor băneşti (adică pot fi executate nu numai anumite fonduri, ci şi bunurile mobile sau immobile din domeniul privat), sau toate tipurile de executare, nefiind posibilă decât executarea silită a fondurilor băneşti special alocate de la bugetul de stat. Nu există încă o practică unitară asupra acestui aspect. Oricum, discutarea efectelor Ordonanţei 22/2002 nu constituie subiectul prezentului articol. Credem că, faţă de soluţiile rezultate din jurisprudenţă Curţii Europene, această ordonanţă şi „filosofia” pe care sebazează devin irelevante. Concluzie Aşa cum rezultă din cele arătate anterior, articolul 6 par. 1 din Convenţia Europeană a Drepturilor Omului, în maniera în care a fost interpretat el de Curtea Europeană a Drepturilor Omului, impune statului (şi instituţiilor publice) obligaţia pozitivă de a se „plia” la hotărârile judecătoreşti „definitive şi obligatorii” prin care a fost obligat la plata unor sume de bani, nefiind oportun „să se ceară unei persoane, care a obţinut o creanţă contra statului în urma unei proceduri judiciare, să trebuiască apoi să iniţieze procedura executării pentru satisfacerea creanţei sale”. În consecinţă, statul nu poate să refuze, să omită sau să întârzie într-un mod nerezonabil executarea unor asemenea hotărâri. Lipsa fondurilor nu este considerată un motiv justificat pentru întârziere. Faţă de obligaţiile pozitive care revin statului în baza Convenţiei, credem că Ordonanţa 22/2002 devine irelevantă, acest act normativ găsindu-şi aplicare numai în cazul existenţei unei proceduri de executare silită. Acelaşi lucru este valabil şi pentru „filosofia” care stă la baza Ordonanţei 22/2002. în opinia Curţii Constituţionale, Ordonanţa este justificată de faptul că „(…) ar fi disproporţionat şi inechitabil a recunoaşte creditorilor instituţiilor publice dreptul de a-şi valorifica creanţele împotriva acestora în condiţiile dreptului comun, cu consecinţa perturbării grave a activităţii care constituie însăşi raţiunea de a fi a unor asemenea instituţii.” Altfel spus, activitatea administraţiei nu poate fi perturbată, în schimb este acceptabilă, uneori, o perturbare a rezultatului activităţii justiţiei. în schimb, Curtea Europeană porneşte de la premisa că„(…) administraţia constituie un element al statului de drept şi că interesul său se identifică cu cel al unei bune administrări a justiţiei”. De lege ferenda, apreciem că ar fi necesară adoptarea unui act normative care să detalieze un mecanism transparent prin care să se asigure îndeplinirea de către stat a obligaţiilor pozitive care îi revin în temeiul Convenţiei în privinţa executării obligaţiilor de plată stabilite în sarcina sa prin hotărâri judecătoreşti „definitive şi obligatorii’’.

Sursa: wall-street.ro

Servicii complete de tractari auto, transport marfa si transport mobila Pitesti si transport mobila Arges. De asemenea inchiriem remorci auto pentru o masina,doua sau pentru dube XXL. Asistenta rutiera, remorcare auto si consiliere pentru gasirea unui service autorizat. Daca ati ramas in pana, in caz de accident sau daca nu aveti  numere valabile, va transportam masina dumneavoastra la destinatie. Tractari auto Pitesti, tractari auto Autostrada A1, tractari auto Arges si in orice alta locatie pe plan national sau international pe baza unei comenzi ferme!!! Se poate asigura CMR si factura! Personal calificat si siguranta auto sau marfa transportata! In caz ca vreti sa va mutati mobila, o cumparati si o aduceti la domiciliu sau va mutati in alta parte va putem ajuta  cu mutarea mobilei in Pitesti si in Arges. Relocarea in Pitesti si relocarea in Arges o asiguram cu personal calificat, siguranta in transportul mobilei si rapiditate in derulare comanda.Non Stop tractari, remorcari auto, transport mobila Pitesti si transport mobila Arges ne gasiti la 0720348192, sau pe  www.tractari-transport.ro –